Digital games and learning

Auteur(s) :Margarida Romero

ISBN :9782897990558

Copyright :2020

Nombre de pages :184

Langue :Anglais

64,99$
45,49$
55,24$
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Play is an interactive and fun learning activity. Thanks to digitization, there is an upswing in the game-based learning sector which opens up opportunities for all-age audience to use Digital Games for Learning (DGL): from kids to elders. This book emphasizes the potential of digital games for lifelong learning and deals with the different aspects one should take into consideration to create and to implement digital games for learning. Whether you’re a parent, a teacher, an ICT developer or you’re just curious about the pedagogical uses of digital games, this book was made for you.

Margarida Romero

Margarida Romero

Margarida Romero est professeure en technologie éducative à l’Université Laval. Ses recherches sur la co-création numérique visent le développement des compétences du 21e siècle par le biais de la programmation de robots et de jeux éducatifs (FRQSC) et la co-création de jeux numériques en contexte intergénérationnels (CRSH Ageing + Communication + Technology). Membre régulière du Centre de recherche et d’intervention sur la réussite scolaire (CRIRES), elle participe activement aux communautés de pratique sur l’intégration des TIC en éducation au Québec et à l’international, notamment la Communauté pour l’innovation et la recherche sur les technologies dans l’enseignement/apprentissage (CIRT@), l’Association Québécoise des Utilisateurs de l’Ordinateur au Primaire et au Secondaire (AQUOPS) et la Serious Games Society (SGS).

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